Vakuumterapi2018-10-31T16:05:56+00:00

Vakuumterapi – Medicinsk

Effektfuld til behandling og lindring af forskellige symptomer, som opstår i forbindelse med kredsløbsforstyrrelser.

Vakuum-terapi – Fit er effektfuld til at styrke kredsløbet sammen med koordineret træning og motion. Vakuum-terapi – Fit er virkningsfuld til at fremme kroppens fysiske udfoldelse, og hjælper kroppen med at udskille affaldsstoffer hurtigere gennem en forstærket perfusion. Vakuum-terapi – Fit opstrammer kroppens bindevæv, hvilket afhjælper dannelsen af cellulitis. Brugen af Vakuum-terapi – Fit i forbindelse med styrketræning hjælper kroppen til hurtigere restitution og derved mulighed for at påvirke kroppen med en større træningsmængde. Undersøgelser viser en markant forbedring af blodcirkulationen, især i de perifere områder, hvilket hjælper kroppen til hurtigere restitution efter hård fysisk udfoldelse.

Målgruppen for Vakuum-terapi – Fit er primært mennesker, der ønsker at styrke kroppens kredsløb i forbindelse med træning og motion. Målgruppen er ligeledes dem, der ønsker en opstramning af bindevævet og derved opnå en pænere og sundere hud.

Teknikken bag Vakuum-terapi – Fit er at udsætte kroppens underekstremiteter med undertryk i forskellige frekvenser. Ved at udsætte kroppen for skiftevis undertryk til normalt atmosfærisktryk trænes og udvides blodkarrene, hvilket skaber større blodcirkulation især til de perifere områder. Det er en afslappende og risikofri behandling, som ikke giver bivirkninger.

Indikationer:

• Nedsat gangfunktion
  • Nedsat energiniveau

Effektiv behandling

Vakuum-terapi – Med er effektfuld til behandling og lindring af forskellige symptomer, som opstår i forbindelse med kredsløbsforstyrrelser. Vakuum-terapi – Med er ligeledes virkningsfuld til forebyggelse og vedligeholdelse af kredsløbet. Undersøgelser viser en markant forbedring af blodcirkulationen og derved større blodgennemstrømning, især i de perifere områder. Derved bliver mikrocirkulationen øget og blodets returløb boostet. Vakuumbehandling fremmer livskvaliteten og hjælper kroppens egne helingsprocesser.

Målgruppen for vakuum-terapi – Med er primært mennesker med diabetes og kredsløbsforstyrrelser. Mulige symptomer vises oftest som allergi, hud irritationer, ødemer, sår, muskelsmerter, slapt væv, åreknuder og neuropati forstyrrelser. Er ligeledes effektfuld ved akutte og kroniske skader, samt regenerering efter operationer.

Teknikken bag vakuum-terapi – Med er at udsætte kroppens underekstremiteter med undertryk i forskellige frekvenser. Ved at udsætte kroppen for skiftevis undertryk til normalt atmosfærisktryk trænes og udvides blodkarrene, hvilket forbedrer blodomløbet og antallet af kapillærer (små blodkar) forøges. Ydermere udskilles ophobede affaldsstoffer (lymfedrænage) i større grad, hvilket lindrer smerter og dermed forøges mobiliteten. Det er en afslappende og risikofri behandling som ikke giver bivirkninger.

Vakuum-terapi – Sport

Effektfuld til at styrke kredsløbet sammen med koordineret træning og motion.
Fremmer kroppens fysiske udfoldelse og hjælper kroppen.

Indikationer

• Øget muskeltonus
  • Stærkere bindevæv

Effektiv skadesbehandling

Vakuum-terapi – Sport er effektiv ved skadesbehandling og restitutionsbehov, som opstår i forbindelse med træning, motion og sport. Ved skader eller overbelastning kan der forekomme indre blødninger eller væskeansamlinger (ødemer). Vakuum-terapi – Sport fremmer kroppens egne helingsprocesser ved at understøtte øget perfusion til det skadede område, hvorved skadesperioden reduceres. Vakuum-terapi – Sport er virkningsfuld som accelerator for regenereringsprocessen ved at øge perfusionen. Øget perfusion skaber en forhøjet udskillelse af affaldsstoffer, hvilket medfører øget laktat- (mælkesyre) og kreatinkinasereduktion (proteinnedbrydelse).

Målgruppen for vakuum-terapi – Sport er primært til trænings-, motions- og sportsudøvere med akutte eller kroniske skader samt til dem, der ønsker at fremme kroppens regenerering efter træning.

Teknikken bag vakuum-terapi – Sport er en forøgelse af mikrocirkulationen samt en forbedret kapillarisering (små blodkar) i underekstremiteterne, ved skiftevis at påvirke kroppen med undertryk (vakuum) og normalt atmosfærisk tryk. Undersøgelser viser en markant forbedring af blodcirkulationen, især i de perifere områder. Det er en afslappende og risikofri behandling, som ikke giver bivirkninger.