23 67 77 55 sund@birgittecetti.dk

Fysiurgisk Kropsmassage

Fysiurgisk kropsmassage – den klassiske massageform

Massageform god til muskelinfiltrationer og spændinger

Denne massageform består i at massøren arbejder dybt i væv og muskulatur med det formål, at på virke musklerne til at forbedre det lokale og generelle blod- og lymfekredsløb. Massagen er god til muskelinfiltrationer, spændinger samt fjernelse af affaldsstoffer og kan fremme din generelle kropsfunktion ved få behandlinger – god massage, også hvi du har overbelastet dine muskler over længere tid ved motion eller tungt arbejde.

60 minutter kr. 450,-

Massage kan mindske smerter og skader

Ved bestilling af fysiurgisk massage vil vores erfarne massører gennemgå dine muskelgrupper for herved at forebygge, lindre og afhjælpe forskellige former for smerter og skader i muskler og led, som kan have sin oprindelse fra andre steder i kroppen, end hvor smertesymptomer føles eller opstår. I modsætning til en velvære/wellness massage (overfladisk massage) bliver muskulaturen gennemarbejdet og eventuelle skader kan afhjælpes.

Massagen tilpasses din krops eventuelle problemer

Massagen tager udgangspunkt i kroppens anatomiske opbygning, hvilket stiller krav til massørens viden omkring musklernes udspring, tilhæftning, funktion samt tilstand. En fysiurgisk massage udføres ved hjælp af forskellige massageteknikker, der gør det muligt for massøren at tilpasse den fysiurgiske massage til den

enkelte klient og eventuelle problemer. Massageformen afspænder og giver ro via øget blodgennemstrømning i muskler og led og kan anvendes forebyggende mod skader, afhjælper muskulære problemer og ikke mindst giver øget kropsbevidsthed.

Massagen kan have en reducerende virkning på angst, depression, smerter og kvalme.

Fysiurgisk massage:

• Øget blodgennemstrømning efter massagen
  • Affaldsstoffer udskilles fra muskelvævet
  • Bevægelighed øges i muskler og led
  • Ømhed og smerter kan aftage
  • Immunsystemet styrkes og det virker smertestillende pga kroppens produktion af endofiner
  • Træthedsfølelsen i kroppen reduceres
  • Blodtrykket sænkes af massagen
  • Vejrtrækningen bliver dybere og lettere
  • Restitutionstiden efter sportsskader kan forkortes med den fysiurgiske massage

Af gavnlig virkning kan desuden nævnes følgende: – Modvirker stress – Lindrer spændingshovedpine – Smidiggør muskler og led – Stimulerer nerve- og lymfesystemet. Den øgede åreudvidelse vil give større vævssmidighed – stofskiftet øges – udløsning af kroppens endofiner, nedsætter smerte og giver større afslappethed i hverdagen.

Det skal påpeges, at mange af ovenstående virkninger også kan opnås ved normal massage, samt at en stribe af de ovenstående effekter af fysiurgisk massage endnu ikke er dokumenteret ved normale lægevidenskabelige metoder.